Werkwijze /

Beleid oneigenlijke

waarderingen

ZorgkaartNederland stelt alles in het werk om oneigenlijke waarderingen op de site tegen te gaan. Zo wordt aan de inzender gevraagd om een e-mailadres. Na het inzenden van een waardering wordt een verificatiemail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. In de mail bevindt zich een bevestigingslink. Pas als de waardering bevestigd is, wordt deze geplaatst. Misbruik van de naam en het e-mail adres van iemand anders is dus niet mogelijk. Daarnaast hanteert de redactie een strikt beleid gericht op oneigenlijke waarderingen.

Waarderingen worden gecheckt
op e-mail- en IP-adres. Meerdere waarderingen afkomstig van het zelfde IP- of e-mailadres worden
altijd extra gecontroleerd

Met dit beleid wil ZorgkaartNederland voorkomen dat er waarderingen geplaats worden die
de bezoeker misleiden. Het kan hierbij zowel om positieve als negatieve waarderingen gaan, geplaatst door zowel zorgverleners als patiƫnten.

 

Om dit beleid goed uit te kunnen voeren maakt ZorgkaartNederland gebruik van een aantal technische hulpmiddelen. Waarderingen worden gecheckt op e-mail- en IP-adres. Meerdere waarderingen afkomstig van het zelfde IP- of e-mailadres worden altijd extra gecontroleerd.
Bij twijfel wordt altijd contact opgenomen met de inzender. Ook biedt internet voldoende informatie om verbanden te leggen tussen inzenders van een waardering en eventuele pogingen om oneigenlijke waarderingen te plaatsen. Op deze manier wordt het merendeel van de oneigenlijke waarderingen ontdekt en uiteraard niet geplaatst. Bij een volgende waardering van een bepaald e-mail- of IP-adres treedt daarnaast automatisch een technische signalering in werking.
Zo voorkomen we ook toekomstige oneigenlijke waarderingen.

 

Lees hier het beleid oneigenlijke waarderingen

11

CONTACT

INHOUD

54