Gebruikers aan het woord / Blogs

Overwegingen, twijfels, vragen en overtuigingen van Zorgverleners

Regelmatig schrijven zorgverleners en zorginstellingen die actief gebruik maken van ZorgkaartNederland blogs over hun ervaringen. Ervaringen met waarderingen op ZorgkaartNederland, social media of de waarde van patiëntenfeedback in het algemeen.
Deze blogs nemen u mee in hun overwegingen, twijfels, vragen en uiteindelijk hun overtuiging.

De zin of onzin van ZorgkaartNederland
Auteur: Anneke Plette, hoofd communicatie St. Jansdal

 

“Medewerkers van ons ziekenhuis zetten zich dagelijks in om onze missie ‘Met liefde en compassie de beste zorg verlenen in een helende omgeving’ waar te maken. Het is belangrijk om ook van de patiënten te horen of dit wel of niet gelukt is.”

 

Lees het gehele blog:
http://www.zorgkaartnederland.nl/blog/de-zin-of-onzin-van-zorgkaartnederland

Maar… Wie bent u?
Auteur: Rob van Putten, Senior communicatieadviseur Deventer ziekenhuis

 

…  “Ook de artsen in ons ziekenhuis willen maximaal transparant zijn. Toch was meedoen aan ZorgkaartNederland.nl voor hen geen keuze. Of ze nu willen of niet, ze staan met naam en toenaam op de site, en worden beoordeeld. Vaak goed, soms slecht. De meeste specialisten waarderen uw mening, omdat ze ontvankelijk zijn voor uw suggestie/verbetering. Of omdat ze graag een pluim krijgen. Anderen moeten nog even wennen.”

 

Lees het gehele blog:
https://www.zorgkaartnederland.nl/blog/maar-wie-bent-u

De puzzelstukjes voor transparantie vallen op hun plek
Auteur: Domien Debruyne, Algemeen directeur Andros Mannenkliniek

 

“De laatste keer dat ik zelf aan de consumerende kant van de zorg heb gestaan, kende ik ZorgkaartNederland.nl helaas nog niet. Ik volgde, zoals velen, de ‘standaard’ route via mijn
huisarts naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. In mijn geval letterlijk aan het einde van de straat. Helaas was daar wel een wachttijd van ruim 2 maanden voor een gastroscopie wat een relatief simpel onderzoek is.”

 

Lees het gehele blog:
http://www.zorgkaartnederland.nl/blog/de-puzzelstukjes-voor-transparantie-vallen-op-hun-plek

De mondige patiënt als impuls
voor kwaliteitsverbetering

Auteur: Frank Rahusen, orthopedisch chirurg SJG Weert

 

Tijdens het spreekuur komt er een vrouw binnen. Ze is 50-plus en staat midden in het leven.
Zo'n actief type dat je niet snel hoort zeuren. Ze is ongelukkig gevallen en heeft daarmee letsel
aan haar enkel opgelopen.

 

Ik zie aan de vrouw dat ze overrompeld is. Ze heeft pijn en het is voor haar niet allemaal even duidelijk wat er gaat gebeuren. Na onderzoek stel ik vast dat het om een voorste enkelband letsel gaat, leg haar uit welke behandeling ik adviseer en neem nog even de tijd om haar vragen te beantwoorden voordat ik verder ga met mijn drukke traumapoli.

Een paar dagen later lees ik haar waardering op ZorgkaartNederland en de conclusie

was heel duidelijk: het gevoel was niet goed.


Lees het gehele blog:
http://www.zorgkaartnederland.nl/blog/de-mondige-patient-als-impuls-voor-kwaliteitsverbetering

Patiëntenpanel: unieke ervaring voor patiënt en huisarts
Auteur: Peter van Linschoten, directeur Argo BV

 

“Van tevoren was ik best gespannen. Een patiëntenpanel op locatie is sowieso een avontuur: komen er wel voldoende deelnemers opdagen? Zijn de patiënten allemaal uiterst tevreden, of krijgen we een leuke discussie?”

 

Lees het gehele blog:
http://www.zorgkaartnederland.nl/blog/patientenpanel-unieke-ervaring-voor-patient-en-huisarts

Een positief gesprek
Auteur: Patricia van Slijpe-Heijnekamp, Opella

 

“Ik ben zojuist op huisbezoek geweest bij een klant die huishoudelijke zorg van Opella ontvangt.
Op ZorgkaartNederland had mevrouw een reactie achter gelaten waarin zij aangaf dat ze in het afgelopen jaar meerdere gezichten had gehad in het huishouden. Hier was zij niet tevreden over. Mevrouw had aangegeven dat we contact met haar hierover mochten opnemen. Reden genoeg
voor mij om even bij mevrouw langs te gaan.”

 

Lees het gehele blog:
http://www.zorgkaartnederland.nl/blog/een-positief-gesprek

We hebben hem
Auteur: Mayke Breeuwer, teamleider communicatie SJG Weert

 

“Het is vrijdagmiddag, een drukke werkweek achter de rug, koffers zijn gepakt en ik sta
op het punt om met drie kinderen en bijbehorende man een weekendje naar Zeeland te gaan.
Voordat ik in de auto stap, luister ik nog snel mijn voicemail af. Ik heb één bericht.
Het is van Hans de Jong, de directeur van ons ziekenhuis, die met een neutrale stem
zegt: ‘Mayke, we hebben hem ...”

 

Lees het gehele blog:
http://www.zorgkaartnederland.nl/blog/-we-hebben-hem

De arts-patiënt-google-relatie
Auteur: Bertho Nieboer, gynaecoloog

 

“Goedemorgen dokter, ik heb op basis van de beoordelingen op Zorgkaartnederland.nl voor uw afdeling gekozen en ik had in een interview gelezen dat u graag per email met uw patiënten communiceert. Dat komt goed uit, want ik werk 48 uur per week en ben veel onderweg, dus zo’n telefonisch consult loopt bij mij meestal in de soep.

 

Lees het gehele blog:

http://www.zorgkaartnederland.nl/blog/de-arts-patient-google-relatie

37

CONTACT

INHOUD

54